ترفندهای زیورآلات

انگشتر شانس ماه تولد

انگشتر شانس ماه تولد

انگشتر یک نوع زیورآلات است که به انگشت دست یا پا قرار می‌گیرد. این نوع از زیورآلات اغلب از فلز گران بها مانند طلا، نقره، یا الماس ساخته می‌شود و ممکن است با سنگ‌های قیمتی یا نیمه قیمتی تزئین شود. انگشترها به عنوان نمادی از زیبایی، ثروت و شکوه در فرهنگ‌های مختلف به کار می‌روند.

انگشتر شانس یا “انگشتر خوشبختی” در برخی فرهنگ‌ها به عنوان نمادی از خوشبختی، سعادت و موفقیت دیده می‌شود. افراد معتقدند که داشتن یک انگشتر شانس می‌تواند برای آن‌ها خوشبختی و برکت به همراه داشته باشد.

این انگشترها معمولاً با سنگ‌های قیمتی یا نیمه قیمتی تزئین شده و در اشکال مختلفی قابل دسترسی هستند. هرچند که برای بسیاری از افراد این انگشترها از نظر روحی و اعتقادی نسبت به نظر علمی ارزشمندتر هستند.

انگشتر شانس ماه تولد چیست

انگشتر شانس ماه تولد یکی از جواهرات خاص است که بر اساس ماه تولد فرد ساخته می‌شود. هر ماه یک سنگ قیمتی یا نیمه قیمتی خاص به آن تعلق دارد که با ماه مربوطه مرتبط است. به طور مثال، سنگ نیلوفر برای فروردین، زمرد برای اردیبهشت یا یاقوت برای شهریور است. این انگشترها به عنوان هدیه‌ای خاص و شخصی برای افرادی که در آن ماه متولد شده‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای آن ها خوشبختی، سعادت و محافظت را به هراه می آورد.

انگشتر شانس ماه تولد چیست

انگشتر شانس ماه تولد هر شخص چیست

ویژگی های سنگ ماه تولد

منشا و ریشه اصلی سنگ های ماه تولد از مباحث نجوم و اخترشناسی و برخاسته از فرهنگ جوامع مختلف می باشد.

مهم ترین استفاده از سنگ ها در امور طبیعی و درمانی، تبدیل و تبادل انرژی آن ها می باشد. در واقع این سنگ ها می توانند باعث تبادل نیرومندی و انرژی در بین طبیعت با طبیعت و همینطور انسان ها می باشند. در ذیل سنگ های مربوط به متولدین هر ماه را بیان می کنیم:

سنگ های ماه فروردین

اصلی ترین سنگ ماه تولد فروردین الماس است. دیگر سنگ های ماه فروردین عبارتند از جاسپر، توپاز زرد، سنگ خون، یاقوت کبود و آکوامارین که هر کدام دارای ویژگی و خواص منحصر به فردی می باشند. الماس، قیمتی ترین و گران بهاترین گوهر موجود در طبیعت می باشد و این گوهر باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود و احساس شکست ناپذیری و قدرت را در انسان تقویت می کند.

سنگ های ماه اردیبهشت

زمرد اصلی ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت است و دیگر سنگ های ماه تولد اردیبهشت عبارتند از گارنت، آونتورین، مالاکیت سبز، یاقوت آبی، کوارتز صورتی، مرجان، کهربا و فیروزه و هر کدام از این گوهر ها به عنوان سنگ ماه تولد اردیبهشت شناخته شده اند. زمرد اصلی ترین سنگ ماه تولد افراد متولد اردیبهشت، می باشد و از دوران گذشته به عنوان گوهر درمانی به مورد استفاده قرار می گرفته است.

سنگ های ماه خرداد

اصلی ترین سنگ ماه تولد خرداد مروارید می باشد. دیگر مجموعه سنگ های ماه تولد خرداد عبارتند از سنگ ماه، یاقوت سفید، سیترین، الکساندریت، چشم ببر، کریزوپراس و زمرد و مروارید باعث اثر مثبتی روی اعصاب، کلیه و عضلات می شود و موجب برطرف شدن بیماریهای ناشی از کمبود کلسیم می گردد. مروارید انرژی حیات و زندگانی را افزایش داده و ضد اضطراب نیز می باشد.

 سنگ های ماه خرداد

سنگ های ماه خرداد و متولدین فصل بهار

 سنگ های ماه تولد تیر

یاقوت سرخ اصلی ترین سنگ ماه تولد تیر است، ولی مجموعه ای از چند گوهر مختلف و زیبای دیگر نیز مانند زمرد و مروارید متعلق به متولدین تیر است. یاقوت سرخ همیشه از جایگاهی خاص در تاریخ برخوردار بوده است. به عنوان نگینی بخت آور، محبوب خانواده های سلطنتی در کل دنیا بوده است.

سنگ های ماه تولد مرداد

اصلی ترین سنگ ماه تولد مرداد زبرجد است، ولی برای مردادی ها چندین گوهر دیگر نیزمانند: اونیکس یا همان عقیق سیاه، عقیق سلیمانی سیاه، الماس، تورمالین، ساردونیکس، کارنلین، کوراتز، توپاز طلایی، در کوهی و گارنت توصیه شده است. زبرجد ناراحتى هاى قلبى را از بین برده و قلب را نیرو مى بخشد و سبب بهبود گردش خون می شود و براى بیمارى هاى اندام هاى داخلى مثمر ثمر می باشد.

سنگ های ماه تولد شهریور

مهم ترین سنگ ماه تولد شهریور یاقوت کبود است. اما برای شهریوری ها چندین نگین دیگر نیز مانند: کارنلین، زیرکن، جاسپر، سیترین، آزوریت-مالاکیت، حدید، عقیق خزه ای یا شجر، یشم سبز و کارنلین توصیه شده است. یاقوت کبود اثر شفابخشی دارد و بر روی سلول های پوست، مو و ناخن تاثیر بسزایی دارد. از ریزش مو جلوگیری می کند و باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی می شود.

سنگ های ماه تولد شهریور

سنگ های ماه تولد شهریور و فصل تابستان

سنگ های ماه مهر

اوپال اصلی ترین سنگ ماه تولد مهر می باشد. همچنین لاجورد، زبرجد، یاقوت کبود و عقیق به عنوان سنگ ماه تولد مهر می باشند. اوپال بیشتر به رنگ های سفید، رزگلد و مشکی یافت می شود و در گروه سنگ های قیمتی با ظاهری نیمه شفاف قرار دارد. باعث افزایش خلاقیت، حافظه و شهود می شود.

سنگ های ماه آبان

اصلی ترین سنگ ماه تولد آبان توپاز می باشد اما چندین گونه گوهر دیگر نیز مانند: بریل، آمیتیست، یاقوت سرخ، گارنت، آکوامارین، مرجان و ابسیدین و اشک آپاچی متعلق به متولدین آبان است. توپاز یک کلمه سانسکریتی می باشد و به معنی آتش است. این گوهر انواع و اقسام مختلفی مانند: توپاز های آبی و زرد دارد و بر اساس باورها به عنوان سمبل عشق و محبت شناخته می شود.

سنگ های ماه آذر

سنگ ماه تولد آذر فیروزه می باشد. دیگر سنگ های ماه تولد آذر شامل توپاز زرد و یا رنگ آبی، آمیتیست، یاقوت سرخ ،بریل و یاقوت زرد هستند. فیروزه به عنوان نگین حامی یاد شده است. عملکرد نادرست کبد را بهبود می بخشد و قدرت و دید چشم را افزایش می دهد.

سنگ های ماه دی

اصلی ترین گوهر از مجموعه سنگ های ماه تولد دی، لعل یا گارنت می باشد. برخی از نگین های دیگر مانند: اونیکس، یاقوت سرخ، عقیق، لاجورد نیز به عنوان گوهر های فرعی متعلق به دی شناخته شده اند. گوهر گارنت به عنوان یکی از سنگ های ماه تولد دی نگین حامی مسافرینی است که با کشتی سفر می نمایند. این نگین برای استحکام بخشیدن به دیواره های سرخرگ، تقویت بینایی و چشم و درمان سرطان در مراحل اولیه آن کارایی بسیار دارد.

 سنگ های ماه دی

سنگ های ماه دی و فصل زمستان

سنگ های ماه بهمن

بهترین نگین از مجموعه سنگ های ماه تولد بهمن آمیتیست می باشد. علاوه بر آن، جاسپر زرد، عقیق سبز، فیروزه، سوژیلیت و اوپال نیز به عنوان گروه فرعی سنگ های ماه تولد بهمن به شمار می آیند. آمیتیست، کریستالی به رنگ بنفش می باشد و باعث از بین رفتن حس ترس و اضطراب می شود. ضد اضطراب و کابوس بوده و برای افرادی که خواب راحتی ندارند یا پیوسته کابوس می بینند بسیار توصیه شده و مفید می باشد.

سنگ های ماه اسفند

مهمترین گوهر از مجموعه سنگ های ماه تولد اسفند آکوامارین است اما اسفند شامل نگین های فرعی متفاوتی نیز مانند: آمیتیست، بلور کوارتز، سنگ خون، یاقوت سرخ و کبود و یشم دیگر سنگ می باشد. این کانی نوع سبز آبی بریل است و در برخی از منابع به معنای آب دریا می باشد.

با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله، مطمئن ترین منبع بر اساس خصوصیات گوهر با خصوصیات رفتاری و اخلاقی شخص تعیین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *