ترفندهای زیورآلات

نحوه استفاده از زیورآلات در موقعیت‌های مختلف

نحوه استفاده از زیورآلات در موقعیت‌های مختلف

زیورآلات، دارای انواع مختلفی می باشند و هر کدام از آن ها را می توانید در شرایط و موقعیت های خاص خود استفاده کنید و باید بدانید در هر مهمانی، دورهمی و یا قرارهای کاری و دوستانه از چه نوع زیورآلاتی استفاده کنید.

باید انواع زیورآلات رو بشناسید و بر اساس استایل خود در موقعیت های مختلف اکسسوری های مناسب با آن استایل رو انتخاب و استفاده کنید.

زیورآلات مناسب برای استایل رسمی و اداری

برای استفاده از زیور آلات در موقعیت های رسمی و اداری باید به نکات ذکر شده در ذیل توجه داشته باشید:

  • یکی از اصلی ترین اکسسوری ها، برای محیط های رسمی و اداری ساعت می باشد.
  • برای موقعیت های رسمی و اداری بهتر است که از زیورآلات ظریف و ساده استفاده کنید.
  • استفاده از دستبندهای چرم جزو بهترین انتخاب برای استایل های کاری می باشد.
  • اکسسوری هایی با رنگ های نود و ملایم و یا تیره مانند: مشکی، کرم طوسی و … برای استفاده در استایل های رسمی بهتر می باشد.
  • گردنبندهای ظریف و همچنین گوشواره های میخی کوچک نیز گزینه های بسیار مناسبی برای استایل رسمی و اداری می باشند.
  • به هیچ وجه از گردنبندهای درشت و گوشواره های بزرگ و پرجلوه در محیط های کاری استفاده نکنید.
زیورآلات مناسب برای استایل رسمی و اداری

زیورآلات لوکس مناسب برای استایل رسمی و اداری

زیورآلات مناسب برای مهمانی ها و مراسم رسمی

استفاده از زیورآلات پر زرق و برق و درخشان مانند زیورآلات نگین دار و مرواریدی که جلوه و درخشش بی نظیری به استایل شما می بخشند، انتخاب بسیار مناسبی برای مجالس و میهمانی های رسمی می باشند،

برای انواع لباس های کار شده و پر زرق و برق، از زیور آلات ساده تر و اگر می خواهید اکسسوری های شما جلوه بیشتری داشته باشد از لباس های ساده تری استفاده کنید.

برای لباس هایی که یقیه ی پف پفی، کار شده و شلوغی دارند، بهتر است که از گردن بند استفاده نکنید و بر عکس با لباس های یقه باز و یا یقه اسکی حتما از گردن بند استفاده کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از زیورآلات، نتیجه منفی بر روی زیبایی ظاهری شما دارد.

زیورآلات مناسب برای قرارهای دوستانه و استایل کژوال

در مهمانی های غیررسمی و دوستانه از هر نوع زیورآلاتی که مناسب استایل شما می باشد، استفاده کنید. اکسسوری های مینیمال و ترند معمولاً برای این مناسبت ها مناسب تر است و حتی می توانید از چندین انگشتر کنار هم و یا چند دستبند باهم استفاده نمایید که این روزا چنین نحوه استفاده از زیورآلات باهم بسیار ترند شده است.

زیورآلات مناسب برای قرارهای دوستانه و استایل کژوال

زیورآلات مناسب برای قرارهای دوستانه و استایل کژوال در روز

روش صحیح استفاده از جواهرات

انتخاب های شما برای استفاده از اکسسوری باید هماهنگی داشته باشند و دقت داشته باشید که همیشه از یک جنس فلز استفاده کنید و از این نوع زیورآلات با لباس تکه دوزی یا طرح های چند رنگ استفاده نکنید.

هنر استفاده از گوشواره

گوشواه، از نخستین زیورآلاتی است که مورد استفاده قرار می گیرد و برای انتخاب و خرید گوشواره ها باید به شکل صورت توجه داشته باشید تا به آن هماهنگ باشد. گوشواره ای را انتخاب کنید که با خصوصیات چهره شما، رنگ، فرم و طول گوشواره متناسب باشد.

گردنبند

برای استفاده از گردنبند باید به مدل و اندازه ی یقه توجه داشته باشید و همراه با یقه های باز، دکلته و هفت استفاده از گردن بند بهتر است و اگر یقه لباس شما به صورتی است که پشت گردن حلقه شده است و درست شبیه یک گردنبند است، استفاده از گردنبند، توصیه نمی شود.

گردنبند های مرواریدی

گردنبند ها و دستبند های ساخته شده از مروارید انتخاب بسیار مناسبی برای استایل شما می باشد و تاثیر خوبی در استایل شما دارند. یک گردنبند مروارید با مهره های ریز به همراه یک گردنبند تک مهره انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

روش صحیح استفاده از جواهرات

روش صحیح استفاده از جواهرات و ست کردن آن ها

گردنبند و دستبند چند ردیفه

یک از نکات مهم برای استفاده از جواهرات به صورت چند ردیفه این است که هنگام استفاده از دستبند به صورت چند ردیفه باید یک گردنبند ساده انتخاب کنید و یا بر عکس.

ترکیب چند گردنبند با هم

برای ترکیب چند گردنبند باهم باید، باید به طول هر کدام از آن ها توجه داشته باشید و حتی می توانید از چوکر برای اولین گردنبند استفاده کنید و برای گردنبندهای بعدی، کم کم طول آن ها را اضافه کنید. سادگی طرح لباس باعث جلب توجه بیشتر گردن بندها می شود.

ترکیب کردن چند دستبند با هم

برای استفاده از چند دستبند، بهتر است که برای یک دست استفاده شود و برای دست دیگر دستبندی ساده انتخاب کنید. بیشتر دستبندهایی که استفاده می کنید دارای اشکال و ضخامت های متفاوتی می باشند و در میان آن ها از دستبند های بافت طلا و یا دستبند هایی که از یک سبک هستند استفاده کنید.

تعداد مناسب انگشتر

برای استفاده از چند انگشتر با هم، باید تعادل را رعایت کنید یعنی بیش از 3 انگشتر را در یک دست استفاده نکنید و از پوشش کامل یک انگشت توسط انواع انگشترها اجتناب کنید. برای استفاده از سه انگشتر، برای یک دست بهتر است از ترکیب مثلثی فرضی استفاده کنید و هر انگشتر در یک راس آن قرار بگیرد.

جواهرات مناسب بر اساس شکل و ظاهر بدن

جواهرات مناسب بر اساس شکل و ظاهر بدن و رنگ پوست

جواهرات مناسب بر اساس شکل و ظاهر بدن

جواهرات، متناسب با قد، شکل بدن و اندازه ی لباس پوشیده شده متفاوت است و دارای انواع مختلفی می باشد:

  • افرادی که دارای جثه ای کوچک می باشند، بهتر است که از طلا و جواهرات نازک و ظریف استفاده کنند.
  • افرادی که دارای جثه ای بزرگ و درشت هستند، بهتر است که از جواهرات شلوغ تر و بزرگ تری استفاده کنند.
  • اگر قد شما 165 سانتی متر یا کوتاهتر می باشد از گردنبند هایی که زیر یا روی استخوان ترقوه قرار می گیرند، استفاده کنید.
  • افرادی با گردن کوتاه تر، باید از گردن بند باریک تری استفاده کنند.

ست کردن زیور آلات با رنگ پوست بدن

مهم ترین موارد برای زیبایی ظاهر و استایل، ست بودن رنگی لباس ها و زیورآلات با پوست بدن می باشد. یکی از محبوب ترین رنگ هایی که در زیورآلات مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ نقره ای می باشد و اگر موهای شما به رنگ تیره است و رنگ پوست شما مات می باشد بهتر است از رنگ طلایی استفاده کنید.

با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله، اگر لباس شما با جواهر تزئین شده باشد نباید از گردنبند استفاده کنید و فقط به پوشیدن گوشواره اکتفا نمائید.اگر لباس شما شلوغ و پر زرق و برق است باید جواهرات شما کاملا ساده و سنگین باشد.برای لباس ساده می توانید از جواهرات خلاقانه تری برای جلوه بخشیدن به استایل استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *